Δευτέρα 18 Μαΐου 2015

ΑΠΟΦΑΣΗ-ΣΟΚ! ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΤΟ ΑΓΓΕΛΙΟΣΗΜΟ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΜΕ! ΚΑΙ ΣΤΑ BLOGS!!!


20150416yoaasdtn4321m142x200
Τέλος στη συστηματική υπονόμευση και αμφισβήτηση του αγγελιοσήμου ως «οιονεί εργοδοτικής εισφοράς με ανταποδοτικό χαρακτήρα» βάζει με έγγραφό του το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, αποδεχόμενο πλήρως τη γνωμοδότηση του λέκτορα Συνταγματικού Δικαίου του ΑΠΘ, Ακρίτα Καϊδατζή...

Η γνωμοδότηση είχε ζητηθεί με πρωτοβουλία της προέδρου του ΤαμείουΓιώτας Αντωνοπούλου και ομόφωνη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΤΑΠ ΜΜΕ, τον Ιούνιο του 2013, ώστε να αντικρουστεί εμπράκτως και επί της ουσίας η απόπειρα να ενταχθεί στους «φόρους υπέρ τρίτων» και να απειλείται με κατάργηση, με βάση τα συνιστώμενα στην περίφημη «εργαλειοθήκη» του ΟΟΣΑ.

Ειδικότερα, το Υπουργείο, διά της γενικής διευθύντριας Οικονομικών Υπηρεσιών, Μ. Τριανταφύλλου, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του ΕΤΑΠ ΜΜΕ (αρ. 111135/1020/Κ06) με θέμα «Υπαγωγή οφειλών στις διατάξεις του Ν. 4321/2015», αναφέρει μεταξύ άλλων:
«Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 28 του Ν. 4321/2015 (Α’ 32) το σύνολο των ασφαλιστικών οφειλών προς Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης πλην ΝΑΤ, οι οποίες κατέστησαν ληξιπρόθεσμες στις 2.3.2015, υπάγεται σε ρύθμιση κατόπιν αίτησης του οφειλέτη προς την αρμόδια υπηρεσία του οικείου Φορέα.
Περαιτέρω, σύμφωνα με την αναφερόμενη στην αίτησή σας γνωμοδότηση, το αγγελιόσημο επί των διαφημίσεων στον Τύπο και τα ΜΜΕ «συνιστά ιδιάζοντα κοινωνικό πόρο, ο οποίος υποκαθιστά τις εργοδοτικές εισφορές (οιονεί εργοδοτική εισφορά με ανταποδοτικό χαρακτήρα)».
Από τον συνδυασμό των ανωτέρω προκύπτει ότι οι οφειλές από αγγελιόσημο δύνανται να ρυθμίζονται βάσει των διατάξεων του Ν. 4231/2015».
Υπενθυμίζεται ότι στη γνωμοδότηση του Ακρίτα Καϊδατζή που παρήγγειλε το ΕΤΑΠ ΜΜΕ, αναφέρονται τα εξής:
Το αγγελιόσημο επί των διαφημίσεων στον τύπο και τα ΜΜΕ συνιστά ιδιάζοντα κοινωνικό πόρο των οικείων ασφαλιστικών ταμείων, ο οποίος κυρίως υποκαθιστά τις εργοδοτικές εισφορές. Ήδη για το λόγο αυτό, πρόκειται για «οιονεί εργοδοτική εισφορά» με ανταποδοτικό, ως εκ τούτου, χαρακτήρα. Εξάλλου, το αγγελιόσημο κατ’ αποτέλεσμα βαρύνει τους εργοδότες, δηλαδή τις επιχειρήσεις τύπου και ΜΜΕ, καθόσον αυξάνει το κόστος της διαφήμισης, ενώ και οι τοπικά βαρυνόμενοι με αυτό (διαφημιζόμενοι) τελούν σε ειδική σχέση με τους ωφελούμενους (εργαζόμενους στον τύπο και τα ΜΜΕ), καθόσον προσδοκούν ωφέλεια από την εργασία τους. Ενόψει αυτών, παγίως δέχεται η νομολογία ότιτο αγγελιόσημο συνιστά «εισφορά υπό ευρεία έννοια», ενώ δεν συνιστά φόρο και εκφεύγει του πεδίου εφαρμογής του δικαίου της EE.
Κατά συνέπεια, το αγγελιόσημο, κατά το μέρος που αποτελεί ασφαλιστικό πόρο των τομέων του «Ενιαίου Ταμείο Ασφάλισης Προσωπικού Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης» (ΕΤΑΠ-ΜΜΕ), δεν συνιστά «μη ανταποδοτική χρέωση» κατά την έννοια του υπ’ αριθμ. πρωτ. 2/59093/ΔΠΓΚ/17-6-2013 εγγράφου του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου